16 oktober 2012

Nu händer det grejer!

Sitter på bussen på väg till jobbet igen. Trött som vanligt. Borde kanske börja med d-vitaminer igen och se om det gör nån skillnad. Är ju inte ute speciellt mycket, så genom solen får jag ju inte mycket...
Vad har hänt sen senast då? Stickat en del, bland annat en swallowtail-sjal till mig själv som väntar på blockning. Men var blockar man en gigantisk sjal i en överfull lägenhet där barn och katt härjar?
Sen fick vi tag på Maidenbiljetter till sist. Sittplats visserligen, men bra sittplatser. Ska bli galet kul! Blir fjärde gången jag ser dem. Olika arenor varje gång.
Jag har fått utökade tider på jobbet. Jobbar helger oxå nu, så lönen har ju ökats en hel del. Och att jag fått fast jobb har ju gjort ekonomin betydligt tryggare, så vi har letat hus på allvar i ett par månader. Förra veckan var jag och vännen Heidi och tittade på två radhus i närheten av deras i Knivsta. Det andra var en privatvisning, och jag blev förälskad... David tittade på samma hus i söndags, vi la ett bud på det igår. Inga motbud och köparna accepterade det. I morgon ska vi skriva kontrakt.
Nackdelen är att det inte är inflyttning förrän i juni, men det läget är perfekt, husen kommer bli väldigt mycket dyrare där, det är inte alls mycket jobb innan vi kan flytta in... Bara vetskapen om att vi har ett hus som väntar på oss är jätteskönt. Då kan vi stå ut några månader till i vår trea. Sen flyttar vi till 107 kvadrat, 2 plan, 5 rum och kök, stort förråd och vind. Och solig och fin framsida, perfekt för tomatodling. Minst fyra sorter ska jag ha!

2 kommentarer:

  1. Grattis till huset, det låter fantastiskt! Inte konstigt att du är trött, det är ju jättejobbigt med stora beslut....

    SvaraRadera
  2. Välkomna till Knivsta! Vad mycket vi har att ta igen efter alla dessa år av infrastruktuell separation!! ;)

    SvaraRadera