09 maj 2012

Fullt upp

Ledig idag. Jag var ledig i går också visserligen, men då försökte jag hinna med att göra så mycket som möjligt på ett trädgårdsuppdrag jag har haft liggande. Lovat en kompis till mamma att göra ett förslag på en rabatt. Extremt tåliga växter som kräver så lite skötsel som möjligt och klarar av att ha en snöhög på sig hela vintern. Jag har växtval och skötselråd klara, nu måste jag bara fixa till designen också. Kul med såna här grejer på sidan av, om man inte håller på med trädgård så glömmer man lätt. Det är med som så mycket annat. Har jag inte stickat vantar på länge så måste jag ha en beskrivning att följa.
I morgon ska jag iväg och jobba igen. Jobbar fyra dagar i rad nu. Sen hoppas jag att det ligger ett schema där och väntar på mig, för jag vet inte hur jag jobbar efter helgen.

Håller på att jobba lite på festplaneringen också. Jag funderar på dekorationer för att liva upp lokalen lite,. Nåt enkelt som går fort, men är effektfullt. Lite färgstarka pompoms mot de vita väggarna, fina bilder i ramar som bordsdekorationer. Lite sånt. Vit pappersduk i vitmålad festlokal med vitbetsade träbord är inte så inspirerande, men en bra grund om man vill fixa till lite. Vet inte hur mycket tid jag har att pynta dagen innan (eftersom jag inte fått nåt schema för nästa 6-veckors-period än), så det är bra om det går att förbereda och bara plocka upp sen. En Panduro-beställning är på gång.
Gjort inbjudning som ska skrivas ut, men min dator är inte kopplad till skrivaren än. Ny dator, ny skrivare... Min förra laptop förjade få lite väl mycket egenheter, men jag har haft den i fem år också, och fyllt den med bilder och annat flera gånger om. Dessutom hade den ingen "p"-tangent... Så långt efter alla andra försöker jag nu lära mig att hantera Windows 7 och Office 2010...

Just nu längtar jag verkligen efter lite tjejsnack och second hand-shopping med bästa Annis. Tanken är att jag ska hitta den perfekta outfiten. Klänning, skor, accessoarer... Ska lära mig göra nån snygg, enkel retro-frisyr också. Youtube är fantastiskt med alla tutorials! Älskar Emmas stil, men det funkar inte med en sån frisyr när jag ska byta om på jobbet och dra en pikétröja över det nyfixade håret. Det skulle kanske se lite lustigt ut med 50-tals-snurror och arbetskläder (skyddsskor, arbetsbyxor och pikétröja)... Men ibland önskar jag verkligen att jag hade mer ork, tid, lust och kunskap för att göra nåt roligare med håret än en hästsvans på morgonen. Jag tycker om att känna mig fin. Och om jag nu ändå ska ha långt hår vore det roligt att göra nåt med det också. Något mer än hästsvans, och nån enstaka knut.

Nån gång ska jag väl få kameran att prata med datorn så att jag kan lägga in lite bilder här också. Det känns som om det är så mycket jag vill göra. Lära mig lite enkel bildbehandling, göra frisyrer, få snyggt här hemma (evighetsprojekt), sy lite, sätta stickorna i ett lite mer utmanande projekt (åh, vad jag vill ha en liten spetsstickad kofta till sommaren!), leka och mysa med Patrik, umgås med nära och kära... Hur får man timmarna att räcka till allt? Jag är helt enkelt inte van att jobba. Jag tyckte inte att jag han med allt jag ville innan heller, så det är väl inte så konstigt om tiden inte räcker till nu.
Ska försöka klottra ner blogg-idéer när jag sitter på bussen. Vill ju skriva inlägg med lite mer innehåll än bara dagbok. Mer pyssel, åsikter och tankar.

1 kommentar: