03 maj 2012

Helt slut i kroppen...

Oj vilken skillnad det är på att arbeta och vara hemma med Patrik! Visst blir jag trött på många vis av att vara hemma med honom. Han är inte stilla många sekunder åt gången. Allt ska kännas på och slängas på golvet. Men just nu sitter jag och känner mig som en suddig, trött och mycket nöjd hög av... nåt geléigt.
Jobbat två dagar på byggvaruhuset nu. Massor att lära mig så klart. Och så är man i farten hela dagarna. Saker ska plockas i hyllor, flyttas om på lager och kunderna kommer och frågar om allt ifrån var fiberduken finns (vilket jag vet!) till vilken dörrpost man ska ha till en viss dörr (och det har jag ingen aning om). Visst är jag trött, men på ett väldigt skönt sätt. Jag vet liksom att jag jobbat hela dagen. Det blir ett fysiskt jobb, och stillasittande skrivbordsjobb är inget för mig. Inte när jag ska jobba. Då vill jag röra på mig och anstränga mig lite. Det är väl bonde-generna. Ett gott dagsverke = trött, gärna i behov av dusch och nån blåsa eller valk i händerna. Låter väl mindre frestande för de flesta, det förstår jag.
På väg hem fick jag ett telefonsamtal idag från ett annat ställe jag sökt jobb, på en handelsträdgård. De undrade om jag fortfarande var intresserad och ville komma på intervju... Så typiskt. Av alla jobb jag sökt låg mitt nuvarande som nummer två på "önskelistan". Det som jag fick intervjuerbjudande om idag var nummer ett. Men nu har jag jobb under några månader framöver, kanske inte precis mitt drömjobb, men jag kommer att lära mig massor och jag kommer att få ta truck-kort. Det här jobbet kommer att öppna många dörrar, det vet jag.
Har börjat på en pendlarstickning, men efter att ha larmat borrmaskiner och annat idag så var jag för trött i händer och huvud för att sticka på hemvägen. Men sockor i fabel blir det. Ska testa avbruten moss-stickning, tycker såna sockor är så snygga! Bild kommer när jag har nåt att visa och ljuset tillåter en ok bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar