01 juli 2012

Inte hemma

Känner mig så där lagom bortskämd just nu. Jobbade idag, monterade trädgårdsmöbler som det inte fanns nån visning på, fick besök av pappa och hade det allmänt bra. Det kommer fler roliga detaljer om jobbet längre fram, men vi suger lite på den karamellen.

Sitter i vardagsrummet hos svärföräldrarna och läser lite bloggar, skriver mail och försöker hindra Patrik från att slå på datorn, riva ut allt i det välfyllda spelskåpet eller leka med golvlampan. I köket står David och lagar mat. Värre kan man ha det.

Om Patrik somnar skapligt ikväll (igår var han vaken till 22... Och vaknade kl 6 i morse... Jaja) hoppas jag kunna sticka några varv på min senaste stickning. Fast min kofta blir ju inte svart och vit. Det känns som om ingenting matchar i min garderob längre. Så blir det när man tvingar sig att bara köpa mönstrat och andra färger än svart, grått och blått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar