02 juli 2012

Hemma hos...

Den här kvällen har vi spenderat hemma hos Davids bror med sambo. Sambon Johanna var dock inte hemma, så vi träffade bara Machmot (eller Tomas som han normalt kallas). Blev bjudna på en jättegod middag, drack vin och åt jordgubbar. En riktigt trevlig måndagkväll med andra ord. Men eftersom både han och jag går upp tidigt för att ta oss till jobb, så blev det en tidig kväll. Annars har jag en känsla av att vi hade kunnat sitta där rätt länge och prata och skratta.
Tyvärr glömdes kameran, annars var det gott om fototillfällen. Patrik undersökte alla skåpluckor i köket, och mot slutet av kvällen gosade han in sig i sin farbror famn. En syn som får vilket mammahjärta som helst att smälta. Min lilla gosplutt som känner sig  hemma och trygg med alla människor som jag tycker om. Det är så tydligt när han är trygg eller det minsta tveksam.

Men nu bör jag gå och lägga mig. Jag ska upp klockan 5 för att hinna till jobbet. Nynnar lite på klassikern All the young dudes. Mott the hoople gjorde ett bra orginal, men jag föredrar Bruce Dickinsons cover.


Vissa dagar går man liksom och nynnar på en eller ett par låtar. Ibland är det nåt skit man hört på radion, ibland är det nån låt man tycker riktigt bra om. Idag var det den här, och Monica Zetterlunds version av Trubbel. Värre kan man ha snurrande i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar