12 juli 2012

Sovdags

Nu är det verkligen sovdags. Jobbade till stängning idag, så jag kom hem sent. Ledig i morgon, enda dagen den här veckan, så jag har en sovmorgon att se fram emot.

För tillfället känns alla de där orosmolnen på min himmel väldigt långt borta. Det är så mycket som helt plötsligt ramlat på plats. Jag har blivit erbjuden en fast tjänst på byggvaruhuset där jag jobbar. Bara 40%, men det är bättre än 0%, det är en fast anställning, och det är ett jobb jag trivs väldigt bra med. Och det finns chans till en utökad tjänst längre fram.
Idag skrev jag om teoriprivet till truckutbildningen, så förhoppningsvis så har jag truckkort nån gång nästa vecka. Fortfarande lite läskigt att köra, eller i alla fall att hissa saker som står högt upp, men det ska jag träna bort.
Mormor och morfar har flyttat hemmifrån. De har flyttat från gården där de bott i stort sett hela livet till en lägenhet anpassad för deras behov. Bara det att kunna köra in med rollatorn och vända på toaletten... Nu håller vi tummarna för att de kommer att trivas där också.
Annat som strulat för nära och kära verkar se mycket ljusare ut, men helt klart är det inte i nuläget. Men det ser väldigt ljust ut.

Många silverkanter på mina orosmoln för tillfället som sagt. Det är skönt att konstatera att livet är rätt trevligt när allt flyter på som det gör just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar