04 juli 2012

Underlig blandning? Näää!

En kväll med te, stickning och... Slayer! :) Faktiskt inte alls nån tokig kombination.

Koftan har blvit ca 15-20 cm nu. Två kvällar intensivt stickande gör onekligen skillnad. Nu är jag trött i högerarmen. En lugn, lång natts sömn ska nog fixa det. Och sen blir det en sen jobbkväll i morgon. Får jag välja så jobbar jag nog hellre morgon. Näe jag slutar kl 14 har jag så mycket kvar av dagen. När jag jobbar 12-20.15 är jag rätt trött i slutet av dagen. Och så verkar det som om struliga kunder hellre kommer på kvällskanten. På morgonen kommer främst yrkesfolk som vet vad de vill ha, men kanske vill ha lite vägledning eller hjälp att hitta vad de söker. Sen kommer familjer av olika slag. Främst barnfamiljer och pensionärer. Oftast glada och trevliga, men vill ha mer hjälp och ställer ibland lite märkliga frågor. Och sen på kvällen kommer de som jobbat hela dagen, de är trötta och ibland har de inte så mycket tålamod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar