03 september 2012

Måndag morgon

Solen har knappt gått upp ute, och här sitter jag i mina grå-gula arbetskläder och dricker morgonkaffe. Skulle varit ledig i går, men de ringde från jobbet i fredags och behövde nån som kunde hoppa in extra på logistikavdelningen nån gång då och då till mitten av oktober. Och eftersom jag för tillfället bara jobbar 40% så tackar jag ju ja till alla extra timmar jag kan få. Dessutom får jag lite koll på en annan avdelning på jobbet, vilket förhoppningsvis innebär att om de får personalkris där nån mer gång så har jag en chans att bli inringd. Dessutom blir det en liten punkt till på CVt. Och så kan det ju vara kul att testa nåt nytt, fastän jag har svårt att se nån framtid för mig på den avdelningen. Men det kan ju vara skönt att gömma sig i ett av de mer undanskymda hörnen av varuhuset ibland också.

Igår var min pappa här och hälsade på. Vi gick ut i skogen, plockade svamp och grillade korv. Kom hem med mängder av trattkantareller, och några vanliga gula. Vi skulle bara plocka lite tänkte vi, men det blev betydligt mer. När de växer i drivor på marken är det liksom svårt att sätta en gräns och sluta plocka. Riktigt alla är inte rensade än, men de flesta. Svamptorken står och surrar i köket, mer svamp ligger på brickor och lufttorkar...
Patrik hade väldigt mysigt med sin morfar. När vi kom tillbaka hem hit igen så bygde de med järnvägen, bankade på bultbrädan, plockade låtsasblåbär som Patrik ville bli låtsasmatad med på köksmattan och läste sagor. Efter middagen krävde Patrik, men upprepade, bestämda "KATT!", att de skulle läsa böcker. Så en stor trave böcker plockades fram, sen satt de tätt intill varandra i soffan och tittade på katter och lastbilar.

Nä, nu är det hög tid att bege sig mot bussen.

1 kommentar:

  1. Det låter som en väldigt trevlig utflykt och väldigt mysigt med morfar-umgänget. Vad härligt att de trivs så gott ihop!

    Farmorskram!

    SvaraRadera