02 februari 2012

Ett nyttigare liv?

Skulle inte jag bli liiite nyttigare? Sluta äta godis, mindre snabba kolhydrater överhuvudtaget och äta regelbundet. Men så kommer det en sån där förmiddag... Patrik vaknade vid fyra och hade slängt nappen på golvet. Sen skulle både jag och han somna om. David tänkte gå tidigare till jobbet, vilket också visade sig innebära att Patrik vaknade tidigare han också. Just de där timmarna mellan fyra och sex vill jag verkligen sova, men så blev det inte idag.
Patrik har inte varit på nåt strålande humör heller. Vild och busig som vanligt. Men inte så pratig, han har mest vrålat för full hals när jag satt ner honom på golvet, lyft upp honom från golvet, hindrat honom från att dra i sladdar eller ställt tillbaka DVD-fodralen han dragit ut på golvet. En rätt normal morgon, men när man sovit lite blir det lite svårare att hålla humöret uppe.
Jag tänkte att han skulle somna tidigt eftersom han vaknade tidigt, men eftersom kaffet tog slut på morgonen och vi behövde mer mjölk och yoghurt så tog jag en tidig promenad med Patrik i vagnen och avslutade promenaden i affären. Men inte somnade han. Och så fick jag godis... Fy på mig. Men idag känns det viktigare att jag håller humöret någorlunda uppe än vikten nere. Inte för att jag bryr mig så mycket om kilon. Det är mer fördelningen av dem som jag inte gillar...
Nu har i alla fall Patrik somnat, så jag ska få en andra kopp kaffe och lite sticktid. Jag började på en ny kofta till Patrik igår. DROPS Merino Extra Fine stickar jag i. Ett restgarnsprojekt. Sen ska jag väl sy ihop min senapskofta vilken dag som helst också. I morgon eftermiddag kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar