16 februari 2012

Morgontankar

Den här stunden på morgonen tycker jag om. Patrik leker med sin krokodil, jag dricker morgonkaffe och funderar på vad vi ska hitta på idag. Vi ska leka, så mycket vet jag. Leka och gosa. Och så ska vi gå ut en sväng. Vart vet jag inte riktigt. Jag kanske skulle packa en kasse med saker vi inte vill ha och gå till Röda Korset med dem? Det är så himla skönt att rensa bort grejer! Vi har en hel del nere i förrådet som är för fint för att slängas, men vi har ingen glädje av det... Men än så länge nöjer jag mig med att plocka saker ur lägenheten.


Sen är jag sugen på att fortsätta göra små men effektiva ändringar på inredningen. Det är kaos i köket... Man borde kunna flytta om lite så att det inte ser lika rörigt ut... Åh, vad jag önskar mig ett kök med fler skåp!
Och det vore kul att göra nåt åt Patriks hörn av sovrummet. Göra det lite barnsligare. Just nu har han en tavla, som min syster målat, och en mobil med segelbåtar, som han fått av sin farmor, över sängen bara. Och alla hans möbler är vita. Det kanske behövs lite mer färg? Vi köpte ju en vägghylla när vi var på Ikea. Den kanske man skulle försöka få upp?
Vi får se vart funderingarna leder. Jag hinner aldrig så mycket som jag skulle vilja om dagarna, men nånting ska jag väl få gjort hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar