17 februari 2012

Tyst och stilla

Det är så märligt tyst här hemma. David är ute på en promenad med Patrik i solskenet och jag väntar på att kaffebryggaren ska bubbla klart. Tyvärr är det inte kaffe. Det skulle vara väldigt gott nu. Nä, jag har istället kalkat av den. Det ska ju göras med jämna mellanrum, och nu var det ett tag sen.
Oftast brukar jag köra igenom lite citronsyra i vattnet ett par gånger, och sen "brygga" med bara vatten ett par agånger för att få bort resterna. Den här gången använde jag ättika istället. 1 dl ättika och 6 dl vatten. Sen ska jag köra igenom rent vatten fyra gånger för att få bort smaken. För ättika och kaffe är ingen bra kombination.


Så här vill jag att köksbänken ska se ut igen. Undrar om det får bli mitt eftermiddagsprojekt när jag klarat av mina måsten. Eller om jag ska sy lite. Vi får se. Dags att dra på sig stövlar och gå ut på äventyr igen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Fin sidan gumman! vet att det inte var i går jag maila dig eller så, men det har varit lite fullt och dåligheter. men vill bara säga att dui har fin sida och att jag tänker på dig. kram Annis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkt på dig med. Varit på väg att höra av mig ett par gånger, men det har kommit annat emllan innan jag hunnit. Kram på dig!

      Radera